De næste to uger er jeg ikke hjemme, da jeg tager på krydstogt fra København til Genova 2-12. sept. som rejseleder for Albatros. Det er et såkaldt positionerings-krydstogt, da skibet i sommer har sejlet rundt heroppe nordpå og nu skal ned til Middelhavet at sejle rundt.

Kbh-Genova

Når jeg kommer hjem, tager jeg dagen efter 6 dage til Istanbul, også for Albatros.

Aghia Sophia

Det betyder, at vi må vente med den endelige tilmelding og pris for DÆS-rejsen til London, til jeg er tilbage 18. sept. Derefter vil de interesserede få besked om indbetaling af depositum mm. Naturligvis vil jeg også holde et møde om rejsen.

Mens jeg er bortrejst, vil jeg stadig læse min mail ind imellem, og om muligt skriver jeg også lidt til bloggen her – dog nok ikke så meget monkey business el. lign.

Et par nye links og poster nedenfor er dog kommet til de sidste dage, hvis det er lidt siden, man har været inde på bloggen her. Læs bl.a. et interview med Barry Kemp fra tidsskriftet Archaeology (link: ‘Kemp om Amarna’).