Opdateret 14. august!

Denne blog startede i august 2007, og det er lige gået op for mig, at jeg indtil nu har skrevet 99 indlæg. Mange har fortalt mig, at de er glade for bloggen og regelmæssigt læser den, hvilket naturligvis glæder mig meget. Flere af indlæggene er blevet til med hjælp fra andre ægyptenrejsende og kolleger, hvilket jeg altid er særlig glad for, ligesom kommentarer, idéer og forslag mm.

For nu at fejre indlæg nr. 100 vælger jeg at henvise til det nyeste Bollywoodhit, hvilket jeg håber, I tilgiver mig, selvom jeg i sidste indlæg lovede at vende tilbage til Ægypten fra Indien. På tv i Indien kører pt. en video som reklame for filmen ‘Singh is Kinng’, hvor de to hovedrolleindehavere sammen med en gruppe dansere synger og danser i Karnak Templet og foran Hatshepsuts Tempel i Deir el Bahri.

Hvad filmen i øvrigt handler om, ved jeg ikke*, men de ser ud til at have haft en fest, som godt kan være med til at fejre indlæg nr. 100! En smagsprøve på ca. 1 min. findes på YouTube. Se selv (YouTube) og forestil jer, hvad de gamle ægyptere ville have sagt til dette … for ikke at tale om de vagter og andre, der har været vidne til optagelserne!

* Filmen blev vist i Scala på Axel Torv, som er en ren Bollywood-biograf: Scala Biografer

Og Asian News Blog fortæller, at 7-8 scener foregår i Ægypten: Reveals the director Vipul (Shah), “I wouldn’t say we shot in Egypt just for the glam factor. The story is such that it takes Akshay’s character [hovedrollen] from Punjab to Egypt and then to Australia. So we have about 7-8 scenes in Egypt as well. We did a complete 15-day schedule there and you won’t believe some of the shots we’ve canned. They’ll take your breath away!”

He adds, “We’d already shown Punjab, which lent a very rustic, earthy, kitsch character to Singh is Kinng. Then we had Australia, which is very modern, neat, and glossy. So we decided to add a third terrain to the film for the exotica and Egypt came about. With these three locales, the audience will find the film constantly evolving on screen. There are parts of Egypt in the film that no one’s seen before on celluloid!”