På onsdag rejser jeg til USA i forbindelse med Petrie Projektet på Glyptoteket. Første stop er Boston, hvor jeg bl.a. skal se, om fjerkronen fra Hawara på Glyptoteket passer med Bostons Sobek. En gipsafstøbning af bunden af kronen ligger nu i min kuffert, så jeg kan prøve, om den passer på toppen af Sobeks hoved. Se indlæg på Glyptotekets blog.

På Museum of Fine Arts i Boston er der også flere andre parallelle Petrie-fund, ligesom det er tilfældet i Philadelphia og Chicago, som jeg også skal besøge. Turen slutter med et kort ophold i New York.

Rapporter om de forskellige samlinger og Petrie Projektet vil følge her på bloggen og på Glyptotekets blog.

Museum of Fine Arts, Boston
University of Pennsylvania Museum
Oriental Institute Chicago Museum
Metropolitan Museum, New York
Brooklyn Museum, New York